Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Brak pradu ladowania
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Obecny czas to Nie Gru 08, 2019 07:05 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Nie Paź 09, 2016 23:21    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 325
Skąd: Olawa/Bruchsal

Cytat:
Ktoś mnie może za to zlinczować bo o gustach podobno się nie dyskutuje ale zaczyna mi to "lecieć" wiejskim tuningiem

Ja napewno nie. Forum jest po to by dyskutowac. Co do dyskutowania gustow, owszem, pogadac moge. Ale nie koniecznie moje zdanie musze zmienic Cool

Cytat:
Rozumiem zamienniki 1:1 czasami nawet w chińskim wydaniu ale TYLKO mając na uwadze bezpieczeństwo, brak dostępu do klamotów z epoki, estetykę itd. itp.


W tym wypadku wszystkie warunki zostaly spelnione. Epoka-jest, bo to manetki na wzor junaka. Wygoda - tez, bo lepiej mi sie je trzyma niz oryginaly.
Estetyka - wielka ruznica od oryginalow nie jest, a kolor pasuje do niektorych czesci motocykla. Moglem kupic kremowe, ale uwazam ze sa nie praktyczne wiec sobie podarowalem. To do manetek.
Jesli chodzi o lustra...chyba bardziej klasycznego ksztautu jak okragle nie ma. Sa ze stali a nie z plastiku. Chrom doda troche elegancji calej konstrukcji. Ich ilosc uzasadniam wzgledami bezpieczenstwa. Nauczylem sie jezdzic z dwoma. Wiadomo ze jest wielka roznica pomiedzy Pannonia a moim BMW R1150RT i pewnie nie bede nia za czesto wyprzedzal i zmienial pasy na autostradzie... jak sie okaze ze nie potrzebuje prawego to moze zdemontuje.

Cytat:
Nawet głupią WSK'ą 125 B3 pojechałem na przegląd bez lewego lusterka - nie szły w oryginale to mówię sobie: nie założę szybciej nim "kwita" od niebieskich nie dostanę


Jakos Ci nie wierze. Lustro lewe na 100% jest wymagane.

Cytat:
Lusterkom ala "mucha" i kombinacjom z kraju kwitnącej wiśni mówię NIE!

przejrzyj forum, zobaczysz czemu sie targnalem na te lustra.

Cytat:
Czarny rolgaz to chyb też twórczość poprzedniego właściciela?

Ja sie tego jeszcze nie tykalem. Nie wiem jak powinno byc, bo przegladajac internet widzi sie czarne, szare lub wypolerowane. To akurat nie problem, za pomoca papieru sciernego i pasty polerskiej mozna to szybko zmienic. Very Happy

Pozdro
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.


Ostatnio zmieniony przez Zembron dnia Nie Paź 09, 2016 23:28, w całości zmieniany 3 razy

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 10, 2016 02:42    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 46
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 748
Skąd: Poznań

Ale dyskusja rozgorzała Smile, w ogóle ostatnio forum jakoś "ożyło" - co bardzo mnie cieszy.

Zgadzam się i z Rumunem i z Zembronem - bo jak większość rzeczy w życiu nie ma czerni i bieli tylko wiele kolorów i odcieni.

Lubię oryginalność i archaiczność niektórych rozwiązań bo to właśnie zabytki czyni wyjątkowymi, a ich użytkowanie pozwala nam się cofnąć do czasów gdy człowiek był bardziej dzielny i samodzielny niż dzisiaj. trudno mi też jednak powstrzymać się przed pewnymi unowocześnieniami, których sam dokonuję w imię estetyki czy funkcjonalności - i zawsze o tym uczciwie piszę bo jednak to "zmniejsza oryginalność" pojazdu.

Jeśli maszyna ma być w ruchu to nie wyobrażam sobie, żeby pewnych elementów nie wymieniać.

Tylko, że granica między "racjonalną modyfikacją" a "wiejskim tuningiem" jest bardzo nieostra i dla każdego inaczej przebiega.

Piotr Kawałek w jednym z odcinków Oldtimerbazaru mówi o tym, że są klienci dla których szpachlowali stare przerdzewiałe szprychy, żeby tylko zachować oryginalność pojazdu (oczywiście nie służył do jazdy) - dla mnie to zajeżdża szaleństwem albo zboczeniem Smile.

Oczywiście chyba marzeniem każdego miłośnika zabytków jest posiadanie jakiegoś rzadkiego modelu doskonale zachowanego w stanie oryginalnym by w ten sposób być absolutnie wyjątkowym i podziwianym Smile, może niektórym z nas kiedyś trafi się taka gratka. Jednak tak czy siak, każdy z nas jest wyjątkowy i niepowtarzalny, niech manifestacją tego będą nasze motocykle, w których zaklęty jest kawałek naszej duszy.

Dlatego powtarzam, choć brzmi to paradoksalnie, zgadzam się i z Rumunem i z Zembronem

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 10, 2016 09:00    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

Ruszi
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 259
Skąd: Lublin

Lusterko nie jest wymagane jeśli nie było wymagane w latach produkcji motocykla.

Czarny rolgaz (plastikowy) był na pewno w T5, czyli jak najbardziej pasuje

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Paź 11, 2016 22:03    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 325
Skąd: Olawa/Bruchsal

Ruszi napisał:
Lusterko nie jest wymagane jeśli nie było wymagane w latach produkcji motocykla.

Czarny rolgaz (plastikowy) był na pewno w T5, czyli jak najbardziej pasuje


Nie wiem jak to dokladnie wyglada w polsce. Napisze jak w niemczech takie rzeczy sa ujete, a ze jestesmy w EU to moze przepisy so chociaz zblizone.

Lusterko lewe jest wymagane jesli pojazd ma byc dopuszczony do ruchu jako normalny pojazd. Od 1990 roku produkcji zawsze dwa lustra. Jesli pojazd ma byc bez luster to musi zostac zarejestrowany jako pojazd historyczny.

Podobnie tyczy sie kierunkowskazow. Do 1962 roku nie sa wymagane wogole. Do 1969 nie musza byc montowane w pojazdach seryjnie w nie niewyposarzane. Od 1970 musza miec wszystkie, chyba ze rejestrujemy jako pojazd historyczny.
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Paź 11, 2016 23:16    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Masz CDI czy tradycyjny zapłon?
Mierzysz zaraz "za magnetem" na kabelku który idzie od cewek ładowania. Drugi patyczek multimetru przykładasz do masy. Kabel od zapłonu i świateł wyeliminujesz łatwo - ten pozostały to ładowanie.
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Paź 12, 2016 00:59    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 325
Skąd: Olawa/Bruchsal

Magneto. Czyli mierze to co na planach oznaczone jest jako nr 59 czyli ten styk na samej gorze. Co ma mi pokazywac jesli jest ok?
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.


Ostatnio zmieniony przez Zembron dnia Sro Paź 12, 2016 01:28, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Paź 13, 2016 07:12    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Być może, nie pamiętam jaki styk jest dla ładowania w normalnym zapłonie. U mnie na CDI pokazuje 20-40V a u Ciebie nie wiem jak powinno być ale można zdiagnozować jaki element odstaje od "normy". Po zmierzeniu tam mierzysz ten sam kabel przed stacyjką i porównujesz wartości a potem mierzysz za stacyjką przed selenem i porównujesz wartości do pomiarów poprzednich. Wszystko to mierzysz prądem zmiennym. Natomiast za selenem już prądem prostym.
Co do wartości napięcia cewek to myślę, że nie powinno ono być mniejsze niż 10-15v. Sprawdzę dziś jeszcze w SHL bo mam tam magneto.
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Paź 13, 2016 20:47    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 325
Skąd: Olawa/Bruchsal

To zes mi teraz pojechal. Chyba lepiej zaczne od lektury jakiegos ´´malego elektryka´´ Razz
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Paź 13, 2016 21:11    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 81

W "Elektrotechnika 4" daremne szukanie "prądu prostego"....
To już chyba "wyższa matematyka" Embarassed

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Paź 13, 2016 21:12    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Polecam internet:P Też miałem ten problem co ty tylko, że ze światłami a nie ładowaniem i w ten sposób eliminując okazało się, że jest problem za kostką łączącą wyjście ze statora a stacyjką. Kabelek miałem przetarty i "kradł" prąd. To co pisałem to metoda "chałupnicza" bo też się na tym nie znam tak do końca:)
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 17, 2016 16:38    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

U mnie był taki problem z prądem:
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/2016/09/przetarte-kable.html
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 17, 2016 20:10    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

tlf250
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 37
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 285
Skąd: Rzeszów/Tyczyn

10-15 V do instalacji 6v to troche za dużo
7V to było by tak ze smakiem
_________________
Darek

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 17, 2016 20:55    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 81

pojawił się selen na alledrogo

http://allegro.pl/zasuwka-oslona-stacyjki-panonia-pannonia-prostowni-i6567137349.html

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 17, 2016 21:50    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Ale zmiennego 7?
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 17, 2016 22:00    Temat postu: Re: Brak pradu ladowania
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 325
Skąd: Olawa/Bruchsal

Wiekszosc czesci zamowilem tutaj http://stores.ebay.de/OK-Team-Classic/Pannonia-/_i.html?_fsub=3313664017&_sid=987229217&_trksid=p4634.c0.m322

poluje jeszcze na bagaznik ale jest jeden z polski za 84€+przesylka 17 - lekka przesada.
http://www.ebay.de/itm/PANNONIA-T5-Gepackbrucke-Gepacktrager-/291889782149?hash=item43f5fc9d85:g:QSkAAOxy-WxTDuo5
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Brak pradu ladowania
 Strona 2 z 3
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal