Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
Cześci do zabytków
  Obecny czas to Sro Sie 15, 2018 00:57 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Sob Wrz 16, 2017 17:38    Temat postu: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Czy pasuje? Ma większe żeberkowanie przez co będzie lepiej chłodzony i może wtedy pandemonium nie będzie się z koszem męczyć.
Ma ktoś taki w domu i mógłby mi zdjęcia zrobić? Czy kartery są takie same w tym miejscu w p10 i t5?
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/


Ostatnio zmieniony przez fearie dnia Sob Wrz 16, 2017 21:52, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Wrz 16, 2017 20:25    Temat postu: Re: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 284
Skąd: Olawa/Bruchsal

Nie. Pannonia P20 jest dwucylindrowa. T5 jest jednocylindrowa. Do T5 mozesz zalozyc cylinder od P10.



Pannonia P10 jest wersja rozwojowa T5. Ale w silniku nie zmienilo sie na 99% nic, Chodzilo o zmiany zewnetrzne i uklad jezdny.
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.


Ostatnio zmieniony przez Zembron dnia Sob Wrz 16, 2017 20:27, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Wrz 16, 2017 21:53    Temat postu: Re: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Dzięki. Myślałem o P10 a napisałem p20. A zdjęcie od spodu tego cylindra masz?
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Wrz 16, 2017 23:19    Temat postu: Re: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 284
Skąd: Olawa/Bruchsal


_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Wrz 17, 2017 09:27    Temat postu: Re: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

tlf250
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 277
Skąd: Rzeszów/Tyczyn

nie wiadomo czy kanały ma tak samo
_________________
Darek


Ostatnio zmieniony przez tlf250 dnia Nie Wrz 17, 2017 09:30, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Wrz 17, 2017 13:49    Temat postu: Re: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 284
Skąd: Olawa/Bruchsal

Kanaly powinny byc takie same, tlok dla T5 i P10 jest wspolny. Zmiany konstrukcyjne w cylindrze mialy za zadanie polepszyc chlodzenie.
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Wrz 17, 2017 20:37    Temat postu: Re: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

toni175
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 36
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 346
Skąd: starachowice

P10 to całkowicie inny motocykl od T5. były produkowane równolegle. wiele elementów jest wspólnych ale pozycja, komfort jazdy, prowadzenie a i sama moc jest inna. cylinder od p10 do t5 pasuje, bo wszystkie jednocylindrowe pannonie bazowały na kwadratowym silniku (68x68). różnice w silnikach oczywiście były ale wnętrzności są praktycznie takie same. Problem jaki napotkasz jak założysz cylinder i głowicę od p10 to problematyczna wymiana świecy, bo będziesz miał ją od góry.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Wrz 17, 2017 21:29    Temat postu: Re: Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 284
Skąd: Olawa/Bruchsal

Inny pod wzgledem konstrukcji zawieszenia. Otrzymal teleskop z tlumieniem olejowym w przednim zawieszeniu, mniejszy zbiornik paliwa o innym ksztaucie, wyzsza i szersza kierownice. W pierwszych wersjach P10 ma silnik dokladnie ten sam co T5 tylko wyposazony w glowice od T9. Swieca umieszczona na szczycie komory spalania, a takze inny ksztaut komory spalania spowodowal ze P10 ma wyzszy stopien sprezania 1:7,5 (zamiast 1:7,2) i tego 1 konia wiecej Razz Co do zmiany cylindra, ciezko okreslic w ktorym roku zostal zmieniony na kwadratowy. Ale wiadomo bylo ze spowodowane bylo to przegrzewaniem sie cylindra od zwiekszonego stopnia sprezania. Ciezko jest ta cala historie zawrzec takze w kilku linijkach tekstu, gdyz modeli bylo produkowanych kilka rownoczesnie T5, T5H, T6, T7, T8 (T9 inaczej White 250 czyli Pannonia na rynek USA), P8, P9, P10, P10H, a takze juz dwucylindrowa P20. Wiele modeli bylo tylko kosmetycznym ulepszeniem starszego modelu jak np zmiana bialego na czarny predkosciomierz w 1968 roku w T5.
Jedyne zmiany konstrukcyjne w obrebie cylindra o ktorych wiem to roznice miedzy modelami Csepel 250 i TL, a potem pomiedzy TLD/TLF i T5. Tam byly zmieniane czasy otwarcia okien dolotowych i wylotowych.
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:   
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Cylinder Pannonia P10 do silnika T5
 Strona 1 z 1
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal