Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » stacyjka
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Obecny czas to Wto Sie 14, 2018 20:46 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pią Mar 20, 2009 20:24    Temat postu: Re: stacyjka
   

scaner21
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 7

Panowie może trzeba by było rozkręcić te forum bo przecież tu pustki są.Daty ostatnich postów już kwal czasu temu pisane.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Mar 20, 2009 21:37    Temat postu: Re: stacyjka
   

jaron1
Motórzysta
Motórzysta



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 153
Skąd: Zamość/Łódź

Kolego wszyscy siedza w garazach szlifuja maszyny na sezon,bo wiosna napewno przyjdzie:)

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Mar 21, 2009 09:47    Temat postu: Re: stacyjka
   

Ropa-25
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 26
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 140
Skąd: Skwierzyna

Koledzy no właśnie wróciłem z warsztatu walczyłem z elektryką i działa chodź nie wszystko podłączyłem wszystko tak jak trzeba na w.w schemacie to brak postojowych świateł z akumulatora gdy podłącze prostownik jakoś zasilanie z silnika(wiem ze to słaby pomysł ale gdy tydzień temu odpaliłem panienkę by robić instalacje przejechałam się 200m i zatarło się łożysko na wale... poprzedni właściciel dał w panience zamknięte łożyska i pomimo bogatej mieszanki zatarły się powinny być otwarte łożyska bo przecież w panience nie ma kanałów smarujących jak np.: w WSK) i świateł postojowych brak, co to może być źle??? Żarówki wszystkie są Oki.
_________________
Triumph Tiger 900 T430 rocznik 98.
Pannonia T1 250 rocznik 62.
WSK M06 Z2 rocznik 62.
WSK M06 B3 rocznik 75.


Ostatnio zmieniony przez Ropa-25 dnia Wto Gru 22, 2009 11:40, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Kwi 28, 2009 22:37    Temat postu: Re: stacyjka
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

Ropa-25 napisał:
i swiateł postojowych brak, co to moze byc zle??? Żarówki wszystkie są oki.


Światła postojowe (przód, podświetlenie licznika i podświetlenie rejestracji + hamulec) zasilane są z akumulatora ( kluczyka w stacyjce obrócony w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara) - wtedy najłatwiej sprawdzić. Bardzo przydaje się nawet najprostszy miernik przy tego typu zabawach. U mnie okazało się, że w stacyjce nie było przejścia między dwiema znitowanymi metalowymi częściami - dramat - wybebeszyłem cały motor, żeby do tego dojść - Tylko nie pamiętam co przez to nie działało Embarassed

Panowie - proponuje staranniej redagować posty bo nie przystoi robić ortów po podstawówce Confused
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 07:59    Temat postu: Re: stacyjka
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

witam. mam parę pytań:
1. czy u was po wyjęciu kluczyka stop i klakson nadal działają
2. czy na prostownik także po wyjęciu kluczyka cały czas idzie prąd..
3. czy jak wyjmę kluczyk to prąd dalej jest doprowadzany z akumulatora do stacyjki co powoduje jego szybki rozładowanie..?
4. czy prostownik selenowy bardzo się grzeje bo u mnie bardzo jak podepnę akumulator i motocykl nie chodzi..
czy coś źle złożyłem czy tak ma być??
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 16:24    Temat postu: Re: stacyjka
   

kupiec1976
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: woj.podlaskie

napoleon2-89 napisał:
witam. mam parę pytań:
1. czy u was po wyjęciu kluczyka stop i klakson nadal działają
2. czy na prostownik także po wyjęciu kluczyka cały czas idzie prąd..
3. czy jak wyjmę kluczyk to prąd dalej jest doprowadzany z akumulatora do stacyjki co powoduje jego szybki rozładowanie..?
4. czy prostownik selenowy bardzo się grzeje bo u mnie bardzo jak podepnę akumulator i motocykl nie chodzi..
czy coś źle złożyłem czy tak ma być??


Zasilanie jest podłączone na stałe,kluczyk służy jedynie do włączania ,zmiany świateł oraz do gaszenia silnika (po wyjęciu podaje masę (-) na cewkę zapłonową. Piszę oczywiście o wersji z iskrownikiem zupełnie inaczej rzecz ma się do modelu wyposażonego w prądnicę.
Jeżeli prostownik grzeje się nadmiernie prawdopodobnie masz odwrotnie podłączone przewody.Sprawdź miernikiem na akumulatorze ,podczas uruchomienia napięcie powinno powoli wzrastać.Selen rzadko się przepala jest odporny na zwarcia ,zamontuj dodatkowo wyłącznik akumulatora (zawsze to bezpieczniej ,szczególnie jak moto parkujesz w garażu)
_________________
Pannonia T1 (1963)

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 19:12    Temat postu: Re: stacyjka
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

aha to sporo wyjaśnia... już wcześniej zamontowałem taki wyłącznik.

ale jeszcze ten prostownik mnie nurtuje...

prostownik powinien przewodzi tylko od ładowania do akumulatora. w druga stronę nie powinien przewodzić???
bo u mnie tak akurat jest ze jak motocykl stoi nie zapalony i ma podłączone akumulator to strasznie się grzeje prostownik ze aż z niego śmierdzi... i idzie się oparzyć ...
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 22:13    Temat postu: Re: stacyjka
   

kupiec1976
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: woj.podlaskie

napoleon2-89 napisał:
aha to sporo wyjaśnia... już wcześniej zamontowałem taki wyłącznik.

ale jeszcze ten prostownik mnie nurtuje...

prostownik powinien przewodzi tylko od ładowania do akumulatora. w druga stronę nie powinien przewodzić???
bo u mnie tak akurat jest ze jak motocykl stoi nie zapalony i ma podłączone akumulator to strasznie się grzeje prostownik ze aż z niego śmierdzi... i idzie się oparzyć ...

Zamień przewody na prostowniku lub wymien prostownik,zamiast prostownika można zastosować diodę prostownikową .
_________________
Pannonia T1 (1963)

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 15:52    Temat postu: Re: stacyjka
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

zmieniłem przewody i nic dalej sie grzeje... spróbuj jeszcze spradzic na zapalonym silniku czy cos sie zmieni ale watpie...
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 22:39    Temat postu: Re: stacyjka
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

napoleon2-89 napisał:
zmieniłem przewody i nic dalej się grzeje... spróbuj jeszcze sprawdzi na zapalonym silniku czy coś się zmieni ale wątpię...


zacznijmy od tego czy prostownik działa? Postaraj się o prosty miernik elektroniczny to powiem Ci co dalej. Takie mierniki (żółte:-)) można kupić za kilkanaście złotych a odda Ci wielkie przysługi.

Jaki masz prostownik - oryginalny z Pannoni czy polski?

Możesz spróbować sprawdzić go tak: podłącz pod jedną końcówkę prostownika + akumulatora do drugiej końcówki podłącz żarówkę (jakąś małą podświetlenia lub postojówek ) i daj na - akumulatora ( tylko nie zrób zwarcia i zdejmij obrączkę) jeśli żarówka się świeci to ok. Po zamianie biegunów akumulatora nie powinna świecić. Jeżeli świeci i po zamianie, to albo masz uszkodzony prostownik albo coś źle połączyłeś Wink

jeżeli żarówka świeci tylko w jednym położeniu to ok. tam gdzie miałeś podłączony + akumulatora (jak żarówka świeciła) dajesz przewód od cewki ładowania, a wyprowadzenie gdzie był - akumulatora dajesz na + akumulatora. proponuję pominąć stacyjkę i będziesz widział co się dzieje - jak sprawdzisz daj znać
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Sty 06, 2010 12:12    Temat postu: Re: stacyjka
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

prostownik jest oryginalny z Panonii
wiem ze prostownik działał po pierwszym zrobieniu instalacji, nie było problemów z grzaniem sie..
dopiero teraz wystąpiły... gdy chciałem ja zmodernizować
jak go sprawdzę to dam znać

a poza tym posiadam miernik.... i wiedzy tez trochę mam Cool Wink hehe
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Lut 06, 2010 19:33    Temat postu: Re: stacyjka
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

wracam po małej przerwie ok 2 tyg ze wzgledu na sesje i ledwo nadrobiłem nieczytane posty...
prostownik do wywylenia od czego mozna podpasowac podobny.....???
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 21:17    Temat postu: Re: stacyjka
   

kleryk2
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 144
Skąd: LUBLIN

Witam.Właśnie robię elektrykę i mam zamiar zastosować mostek prostowniczy zamiast prostownika selenowego. Ma ktoś z Was taki zamontowany? wg mnie jest mniej awaryjny i nie grozi mu przegrzanie...


Ostatnio zmieniony przez kleryk2 dnia Czw Lip 29, 2010 12:58, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Lip 31, 2010 00:34    Temat postu: Re: stacyjka
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

już gdzieś pisałem,. że mostek nie nadaje się do tego typu instalacji. Najlepsza jest dioda lub prostownik selenowy od polskich motocykli do kupienie np w "Skuterze:
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Gru 14, 2010 17:22    Temat postu: Re: stacyjka
   

Tomal
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 145
Skąd: Wieluń

witam,
potrzebuję zdjęcie stacyjki na zapłon iskrownikowy. Jeżeli ktoś ma to poproszę, bo wydaje mi się że stacyjka od zapłonu bateryjnego nieco różni się stykami od zapłonu iskrownikowego (brak np zacisku nr 2).
Mój email: rocktomek@o2.pl

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » stacyjka
 Strona 2 z 3
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal