Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Uszczelki karterów
Cześci do zabytków
  Obecny czas to Wto Wrz 18, 2018 22:45 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pon Lut 12, 2018 16:50    Temat postu: Uszczelki karterów
   

Darek68
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 50
Dołączył: 09 Gru 2017
Posty: 16

Witam, chciałbym zapytać czy w fabrycznie montowanym silniku panonii usczelka papierowa była zakładana na jakimś hermetyku. W moim silniku nie widać śladu jakiegoś uszczelnienia a jest rozpoławiany pierwszy raz. Czy stosować jakiś dodatkowy hermetyk? Dziękuję za szybką odpowiedz.[/list]

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Lut 12, 2018 17:30    Temat postu: Re: Uszczelki karterów
   

silv@dor
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 32
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 29

co prawda w csepelu ale tam też są papierowe ja dawałem dla pewności uszczelkę w płynie Elring DIRKO na tym można składać bez uszczelek.
_________________
Csepel D

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Lut 12, 2018 17:50    Temat postu: Re: Uszczelki karterów
   

Darek68
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 50
Dołączył: 09 Gru 2017
Posty: 16

Chcę dać samą uszczelke papierową, tak jak było, ale czy to wystarczy i nie będzie przecieków.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Lut 12, 2018 19:39    Temat postu: Re: Uszczelki karterów
   

silv@dor
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 32
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 29

a to już jak uważasz, ta masa jest popielata i jej nie widać a masz 100% pewność że nie pocieknie a i z późniejszą rozbiórką nie ma problemu
_________________
Csepel D

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Lut 13, 2018 01:28    Temat postu: Re: Uszczelki karterów
   

Darek68
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 50
Dołączył: 09 Gru 2017
Posty: 16

Dzięki bardzo że zainteresowałeś się tematem Kiedyś kiedy składałem Komarki zawsze dawałem uszczelke plus hermetyk jednak kiedy kupiłem parę części u Toniego z forum między innymi uszczelki papierowe wspomniał żeby nie dawać hermetyku chyba że źle zrozumiałem dlatego drążę temat czy to będzie szczelne.Może ktoś tak zakładał i się wypowie.Moja Pannonia to T5 z 67r i wózek Duna w kolejce do remontu czeka TLF z 60r w częściach,IFA bk350 plus druga Duna którą chcę zapiąć do ify,roboty na parę lat.Jak się już tak rozgadałem to może ktoś ma wachacz do Duny lub ramę z wachaczem.Z góry dziękuję za wypowiedzi i liczę na Toniego który dużo mi pomógł w rozmowach telefonicznych

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Lut 13, 2018 09:47    Temat postu: Re: Uszczelki karterów
   

Ruszi
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 236
Skąd: Lublin

cześć, ja w swoich motorkach składam na sam silikon. powierzchnie splanowane i porządnie odtłuszczone przed montażem i nic nie ma prawa cieknąć. silikon wysokotemperaturowy czarnego koloru - kompletnie nie rzuca się w oczy. trzeba dobrze się przyglądać żeby go wychwycić. doszedłem do wniosku, że po remoncie kapitalnym byłby wstyd gdyby uszczelka puściła i coś kapało. szczególnie u kogoś na kostce brukowej Very Happy

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Lut 13, 2018 21:54    Temat postu: Re: Uszczelki karterów
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Papierowe uszczelki mają tendencję do lekkiego pocenia się i sprawdzają się przy dobrej powierzchni styku i warto je przed montażem posmarować jakimś smalczykiem Smile. Dzisiaj możemy się podeprzeć nowoczesną technologią. Ja używam Gambitu 0,2 lub 0,5 - trudno się to wycina bo kruche i oporne ale materiał jest bardzo dobry. Jest kilka innych podobnych materiałów, które na pewno są równie dobre. W Pannoni w zasadzie 0,2, ale w ruskach często trzeba dać więcej, co również się wiąże z uwzględnieniem poprawki w dystansowaniu.

A patent mam następujący. Gotowe uszczelki smaruje cienką warstwą silikonu czerwonego (chyba 350 °C) i czekam aż podeschnie i już się tak nie klei, dopiero wtedy montuję i dokręcam. Efekt jest taki, że mam dobre uszczelnienie ale elementy nie są ufajdane od silikonu i łatwo odchodzą w razie rozbiórki.

No i to co pisał Ruszi - powierzchnie muszą być dobrze przygotowana - to uszczelka lub inne lubrykanty to już formalność.

Co do samej mikstury to ostatnio był podobny wątek na forum o rusach i chłopacy z powodzeniem używają jeszcze Reinzoplast i Reinzosl.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:   
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Uszczelki karterów
 Strona 1 z 1
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal