Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Wymiana cylindra T5
Cześci do zabytków
  Obecny czas to Pon Sie 20, 2018 17:09 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Wto Wrz 12, 2017 13:53    Temat postu: Wymiana cylindra T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 285
Skąd: Olawa/Bruchsal

Dwa dni temu zatarl mi sie tlok w cylindrze. Chcialbym kupic sobie nowy a ten oddac do szlifowania by miec na zapas.
Mam jakis cylinder (juz wyszlifowany+tlok) w garazu ale od TLF.
Bedzie to pasowac do T5?
Na stronie jakiegos sklepu na wegrzech spotkalem kilka takich cylindrow w cenie ok. 450 PLN.
Sa trzy T1/T5, TLF i P10.
Teraz troche tego nie rozumiem. Bo T5 jest bardzo zblizona (o ile nie taka sama) konstrukcyjnie do T5. A T1 to przeciez TLF.
Wiec wkoncu ktory cylinder jest ten dla mnie?
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 12, 2017 14:21    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Ruszi
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 235
Skąd: Lublin

eeeeee jaka ignorancja! Smile

w TLF są cięte żeberka, a w TLF 59/60, T1 i dalej są już pełne. ponadto TLF od TLF 59/60 różni się kanałami w cylindrze, co jest jedną z przyczyn wzrostu mocy z 12 na 14KM. Podejrzewam, że z T5 jest podobnie (bo chyba miała 16KM?) więc proponuję poszukać dedykowanego dla Ciebie do T5.
W odniesieniu do drugiej części pytania: jeśli chodzi o wymiary otwory itp to NA TYLE CO SIĘ NIE ZNAM to będzie to pasować jeśli założysz z TLF do swojego Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 20:37    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 526
Skąd: Gdynia

Dwa dni temu zatarl mi sie tlok w cylindrze - Jak tego DOKONAŁEŚ?

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 21:02    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Odkręcił manetę Smile - na facebooku widać jak na dłoni Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 21:11    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 285
Skąd: Olawa/Bruchsal

Czy ja wiem? W drodze powrotnej jechalem 3-5km z predkoscia 90km/h. Tak fajnie smigala Pannonia w ten dzien Cool
Dzis okazalo sie ze tlok mial za duzy luz i lozysko korbowodu sie zapieklo na amen
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 21:21    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Nie rozumiem związku luzu tłoka z łożyskiem korbowodu?
Tłok miał luz na tulei korbowodu czy na ścianie cylindra?

Zapieczone łożysko korbowodu to może za ciasno pasowane, brak otworu do smarowania, rolki z "sera", jajowata stopa korbowodu, ciało obce, cukier w benzynie, brak oleju w mieszance itp, ale luźny tłok - to łatwa praca, to małe obciążenie stopy korbowodu - jakoś ten mój mały móżdżek nie ogarnia Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 21:38    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 285
Skąd: Olawa/Bruchsal

To takze przedostawanie sie plomienia z komory spalania do komory walu korbowego. Co skutkuje za wysoka temperatura w tej komorze i niedostatecznym smarowaniem czopu walu. Dzieki temu ze tlok byl juz za luzny, pierscienie tez nie trzymaly tak jak powinny.
Dodam ze jezdzilem na mieszance 1:25

[/img]
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 21:47    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

A to taki konkretny był ten luz i pierścienie też nie dały rady
Można dopasować tłok od ETZ z 3 pierścieniami, trochę lepsze uszczelnienie.
Nie wiem czy dobrze pamiętam ale przecież ten silnik niby był po remoncie gdzieś na Węgrzech. Aż trudno uwierzyć, że aż tak się ejbnęli, może dali tłok pod inny szlif?

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 21:54    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 285
Skąd: Olawa/Bruchsal

Mysle...coraz czesciej...ze byl pieknie do sprzedazy przygotowany. Jezdzil i palil jak cudo, ale jednak troche fuszerki bylo. A ze poprzedni wlasciciel przez 8 lat ta Pannonie tylko w garazu przepychal...to sie nie skapnal. Ale teraz bedzie wszystko zrobione na cacy. Lozyska juz zamowione
Co do kompletu cylinder+tlok jestem w trakcie zamawiania ( bariera jezykowa). Stary cylinder oddam do szlifu i zamowie nowy tlok na wymiar 68,5mm (bedzie na gdys). Co do korbowodu i czopu jeszcze pomysle, musze najpierw to rozprasowac i zobaczyc co nadaje sie do uzytku... czop pewnie nie ale czy korbowod jest prosty, to sie okaze.

Sezon garazowy 2017/2018 rozpoczety
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 22:00    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

3 mam kciuki, żeby jak najsprawniej i bez zbędnych kosztów Ci to poszło...

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 22:03    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 285
Skąd: Olawa/Bruchsal

Jest cos takiego jak zbedne koszty podczas reperatury zabytku? Razz
Dzieki wielkie.
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Wrz 14, 2017 21:06    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 526
Skąd: Gdynia

Odkręcił manetę Smile - na facebooku widać jak na dłoni Smile.
Osobiście napiszę tak - w ubiegłą sobotę byłem na obstawie ślubu - przelot z Gdyni do Kościerzyny ok. 60 km. Jechałem przed SUZUKI INTRUDEREM 1800 PRZEZ OK. 30 km a następnie w asyście ścigaczy i innych maszyn typu HONDA, KAWASAKI itp. moja prędkość przelotowa gdy droga była czysta to 100-105 na godzinę - prowadzący Intrudera i pozostali pełni podziwu.
Zembron i Marcello jestem zdziwiony że silnik PIERDNĄŁ. Ja jak na razie strzeliłem z 5 tysi. km w tym roku i nie jestem w stanie uwierzyć że silnik po remoncie - czy nominał czy 1 czy 2 szlif zachował się w ten sposób.
Ponad to Zembron w Twojej rozkminie o łożyskach napiszę tak - kupiłem łożyska zgodne ze specyfikacją książki serwisowej z 1963 i jeżdżę do tej pory bez jakichkolwiek niespodzianek ze strony wału czy ogólnie rzecz biorąc całego motocykla.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Wrz 14, 2017 21:20    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 285
Skąd: Olawa/Bruchsal

Robert001, jak juz wspomnialem winowajca byl zuzyty tlok i zuzyte pierscienie. Dzis juz wyjalem silnik z ramy i wyjalem sprzeglo. Pozmieniam wszystko na nowe i bede pewien tego co mam. Powinienem tak zrobic rok temu, ale chyba za bardzo uwierzylem sprzedajacemu...
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Wrz 15, 2017 07:42    Temat postu: Re: Wymiana cylindra T5
   

Ruszi
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 235
Skąd: Lublin

miałem to samo. kupiłem, niby jeździło i fajnie. ale jak coś zaczęło niedomagać to postanowiłem zrobić remont. wnętrze silnika nie przeraziło Sad od tej pory nic nie kupię 'po remoncie'. jak widzę co zrobię samodzielnie to wiem co mam

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:   
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Wymiana cylindra T5
 Strona 1 z 1
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     - recenzje anime Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal