Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Zloty » Zakończenie sezonu w Gnieźnie
Cześci do zabytków
  Obecny czas to Pią Sie 17, 2018 11:52 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Nie Paź 23, 2016 19:23    Temat postu: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/2016/10/zakonczenie-sezonu-2016-w-gnieznie.html

są motywy węgierskie!
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Paź 23, 2016 21:18    Temat postu: Re: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

"Na samym początku moją uwagę zwróciła iście piekielna Pannonia do której bardziej pasuje miano Pandemonii niż do mojej Węgierskiej Piękności." Na szczęście "artysta" do gumówki (bułgarki - jak mawiają Rosjanie) się nie dorwał więc może kiedyś się ktoś nad nią zlituje i przywróci ją do stanu oryginalnego Smile

"Dłuższą chwilę przystanąłem przy DKW oraz jej radzieckiej kopi."
Nie żebym się czepiał ale porównujesz DKW z Iż'em 49, który jest już mocno przez ruskich przerobiony, kopią DKW był Iż 350. Nie zmienia to faktu, że nigdy nie były to kopie idealne. Na Iż'ach za bardzo się nie znam - ale o różnicach między M72 a BMW R71 to mam lepsze pojęcie. Większość tych różnic wynikała z tego, że Ruscy nie potrafili czegoś wykonać, albo rekompensowali wady materiału z jakiego rzeźbili kopie niemieckich maszyn...

"Najprawdopodobniej ktoś zabrał sobie moje nakrętki mocowania osłon bocznych. "
No nie wierzę! Co za ludzie...

A swoją drogą dzisiaj jest rocznica Powstania Węgierskiego 1956 roku, kiedy to Węgrzy pokazali sowietom środkowy palec - za co 2500 osób zapłaciło życiem a wiele tysięcy było represjonowanych albo zmuszonych do ucieczki. Także cześć twórcom naszych maszyn!

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 24, 2016 11:20    Temat postu: Re: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Wiem, że nie porównywałem dokładnie tych samych motocykli - dlatego tylko drobny szczegół wyróżniłem. Zrobiłem to tylko dlatego bo stojąc obok nich jakis szlifierkowy ekspert stwierdził, że po co przepłacać za niemieckie jak można mieć ruskie.

No smutno z tymi nakrętkami. Brakuje jednej a musze kupić komplet z łącznikiem:/
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 24, 2016 21:00    Temat postu: Re: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Nie czepiam się bynajmniej wcale bo wiem, że dopóki nie wejdziesz w temat to naprawdę trudno się połapać w tych niemiecko-ruskich konstrukcjach, tylko chciałem się trochę popisać swoją wiedzą, którą od 1,5 roku pracowicie wchłaniam Smile.

A temu co stwierdził, że to to samo ale tańsze - życzę żeby wysupłał te parę groszy i nabył takiego "niemca"

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Paź 25, 2016 19:35    Temat postu: Re: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 209
Skąd: Wągrowiec

Temat rzeka więc pewnie jeszcze go powchłaniasz. Ja jeszcze się nie zabieram za to bo zbieram dopiero kasę na niemca a jedyne co bym chciał się na uczyć to odróżniać szczegóły aby jakiegoś mocno skundlonego nie kupić.
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Paź 25, 2016 22:48    Temat postu: Re: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Moja rada.
ZAPOMNIJ O RUSKU!
Kup jakiś zabytek za ok 7000-10000 (NSU, Royal Enefield, itp.) cokolwiek z cywilizowanego kraju. Na renowację wydasz tyle co na rusłana (albo mniej), zrobisz to szybciej i sprawniej, nie zostanie Ci garaż pełen niepotrzebnych części i na końcu będziesz miał ładny oryginalny motocykl.
W ruskich nawet nieskundlonego Iż'a żeby złożyć to są lata eksperymentów.
A na końcu będziesz miał motocykl, który do jeżdżenia też nadaje się warunkowo.

Jak chce Ci się poczytać wątek o walce z ruskiem to polecam:
http://www.kolyaska.fora.pl/tematy-ogolne,5/moja-krotka-przygoda-z-ruskim-sprzetem,3308.html
Długi i momentami kuriozalny - ale boleśnie prawdziwy Smile

i ew. to:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687

Zobaczysz co to za bagnisty teren Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Paź 25, 2016 23:13    Temat postu: Re: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

Ruszi
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 235
Skąd: Lublin

z tym, że ruska złożysz w rok a niemca w 3. wydasz na to połowę pieniędzy. i jeśli to zrobisz DOBRZE, to nie będzie problemu. i ruska nie szkoda 'w teren'. pomyśl dobrze, czy nie szkoda kasy na niemca

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Paź 25, 2016 23:24    Temat postu: Re: Zakończenie sezonu w Gnieźnie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Nie mówię o czymś co chcesz w błoto, bo to faktycznie możesz złożyć k750 albo Dniepra (nawet lepiej górnozaworowy) i za dychę temat ogarniesz.
Mam na myśli zabytek. M72 zgodne z rocznikiem i przywrócone do stanu oryginalnego - zapewniam Cię, że nie pokusi Cię, żeby takim wjechać w błoto. I też będziesz go robił 3 lata (kompletował części) i wyjdzie tyle co niemiec Smile

Poczytaj te historie to nie uwierzysz Smile, oboje robią kundle!
Skompletowanie części do M72 z lat 40 lub początku 50 - to jest kilka lat! Wiem, że to brzmi niewiarygodnie ale tak jest. Rosjanie też nie dbali o motocykle, miały jechać więc zawsze są bardzo "skażone" częściami z później produkowanych maszyn!

I nie piszę tego bynajmniej, żeby Cię zniechęcać, bo temat jest fajny, ale bardzo wymagający i trzeba się przygotować na naprawdę ciężką przeprawę Smile

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:   
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Zloty » Zakończenie sezonu w Gnieźnie
 Strona 1 z 1
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal