Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Początkujący kolekcjoner » Mozliwosc rejestracji
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2 Obecny czas to Wto Sie 14, 2018 20:47 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2016 21:22    Temat postu: Re: Mozliwosc rejestracji
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 284
Skąd: Olawa/Bruchsal

towot napisał:
Może tutaj coś znajdziesz: http://www.pannoniafreunde.de/


Swietny tip Very Happy Dzieki wielkie. Mam juz wszystkie papiery jakie mi trzeba tzn dane techniczne od rzeczoznawcy Dekra dla Pannonia T5 Cool
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2016 22:16    Temat postu: Re: Mozliwosc rejestracji
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Ponieważ nie chcę Cię zmuszać do czytania całej historii remontu mojej maszyny kopiuję fragment o polerowaniu traktujący, pod nim dodam jeszcze kilka uwag:

"Jeśli jesteśmy już przy kołach to może trochę o polerowaniu aluminium, które jest niezbędne do osiągnięcia odpowiedniego efektu. Jest to przypadłością nie tylko mojej maszyny, że z biegiem lat wszystkie aluminiowe elementy stają się szare i zmatowiałe. A można to dosyć łatwo zmienić - oczywiście, jak wszystko przy motorze, jest pracochłonne - ale efekt jest naprawdę zachwycający. Jeśli aluminium nie jest zbyt mocno utlenione można uzyskać efekt lustra podobny do chromu.

Procedura jest następująca:
1. Papierem ściernym nr 600 robimy pierwsze szlifowanie, delikatnie równomiernie, tak żeby nie wytrzeć jakiś dziur. Czasami można użyć grubszego papieru 240 czy 180 a nawet pilnika - oczywiście delikatnie i z wyczuciem. Chodzi o to by uzyskać równą powierzchnię pozbawioną rys i wżerów, lub chociaż znacznie ograniczyć ich liczbę.

2. Zmniejszamy papier do 800 albo 1000 i od nowa to samo, tak długo aż znikną ślady poprzedniego papieru. Tutaj jest dobry trik - trzeba szlifować najpierw w jednym kierunku i jak już cała powierzchnię mamy zrobioną wtedy przeszlifować wszystko pod kątem prostym - wtedy dopiero widać czy po poprzednim szlifowaniu nie zostały jakieś głębsze rysy. I dobrze trzymać się zasady że wszystko szlifujemy w jedną stronę a nie w żadne esy floresy, kółeczka i zygzaczki bo później można się zapłakać żeby to wyprowadzić na prostą Smile.

3. Zmniejszamy papier do 1500 lub 1800 i znowu w kółko to samo, wzdłuż i w poprzek i przy tej gradacji już wyraźnie widać, że powierzchnia aluminium robi się gładka.

4. Znowu mniejszy papier 2000 lub 2500 i znowu to samo. Przy 2 tysiącach aluminium już zaczyna nieśmiało błyszczeć.

5. I tu niespodzianka już nie potrzebujemy więcej papieru - teraz polerka i filcowa tarcza polerska. I dwa rodzaj pasty polerskiej - ja najchętniej używałem takich kostek z Liroja jedna brązowa druga błękitną. Brąz najpierw - dajemy trochę na krążek i z czułością jaka należy się każdej dziewczynie, delikatnie kolistymi ruchami jedziemy całą powierzchnię na niskich obrotach. Następnie to samo z błękitną. I po błękitnej to już banan nie schodzi z twarzy Smile

6. Na samym końcu można zrobić jeszcze jedną rzecz - wymienić polerkę na takie kółko z bawełnianych szmatek na wiertarkę i pastą lekko ścierną np. Autosol albo Tempo dać ostatni szlif.

Należy też pamiętać, że taki efekt nie będzie wieczny, szczególnie w motocyklu, który jest normalnie eksploatowany. Dobrze jest zatem nosić w kieszeni miękka szmatkę i tubkę pasty lekko ściernej, żeby co jakiś czas liznąć aluminium, zresztą chromy też Smile

I jeszcze jedna praktyczna uwaga - jeśli mamy niektóre powierzchnie silnika wyszkiełkowane lub wypiaskowane i pobrudzimy je tym czarnym świństwem, które powstaje podczas polerowania - to bardzo ładnie schodzi to denaturatem. No i trzeba bardzo uważać żeby przy polerowaniu nie wjechać na te fragmenty bo się "wyświecą" momentalnie - dobrze jej okleić papierową taśmą."

UWAGI:
- Jeśli przy jakiejś gradacji papieru sobie coś odpuścisz to później bardzo trudno to wyciągnąć.

- Przy robieniu Pannonii popełniłem błąd polegający na tym, że kapy mam wypiaskowane, co prawda przy niskim ciśnieniu, ale jednak korund zostawia powierzchnię dosyć szorstką. Mat jest ładny i równomierny, ale "wszystko chwyta". Dzisiaj gdy mam już jakieś doświadczenie w piaskowaniu i szkiełkowaniu bo mnie dopuścili do maszyny i robię to sam, to najpierw przejechał bym to papierem na gładko - prawie jak do polerowania tak do gradacji ok 1000, a później powoli niskim ciśnieniem i nowymi kulkami bym to przeszkiełkował. Co prawda wtedy powierzchnia nie będzie taka matowa, ale od poleru się odróżni a będzie praktycznie bezobsługowa.

- Po wypolerowaniu zawsze delikatnie szmatką przejadę pastą AUTOSOL, bo zawarty w niej wosk czy inne świństwo daje taką powłoczkę, która chroni aluminium i przez jakiś czas nawet spływa po tym woda.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Początkujący kolekcjoner » Mozliwosc rejestracji
 Strona 2 z 2
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal