Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Moja Pannonia » Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny Obecny czas to Nie Paź 21, 2018 01:13 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Sob Paź 01, 2016 21:54    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 729
Skąd: Poznań

No nigdy nie wiadomo, schowasz sobie "małpkę" na czarną godzinę, przychodzisz a tu dziupla pusta Smile.
Z nitami znam temat bo sam dałem zrywalne z obawy, że jak zacznę młotkować na świeżym lakierze to będę miał puszkę po śledziach.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Paź 02, 2016 10:13    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 80

Oczywiście potwierdzam: nity powinny być zakuwane (nie śruby i nie amelinium). Założenia identyczne jak opisuje Marcello, z nitami zakuwanymi w moich rękach koniec wyglądałby tragicznie.

Nie wiem dlaczego ale moja ręka jak magnes przyciąga wszystkie młotki, później Toni musi organizować transporty specjalne Laughing
Za łebka jak się podpalało to chowałem w bocznej puszce komara czerwone Caro Twisted Evil

Obręcze są oryginalne z motocykla. Wyszkiełkowane i rzucony nowy chrom we Wrocku


Ostatnio zmieniony przez 1Rumun1 dnia Nie Paź 02, 2016 12:49, w całości zmieniany 3 razy

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Paź 02, 2016 20:36    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

towot
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 312
Skąd: mazowieckie

OK, dzięki, u mnie były przykręcone na śrubki, więc myślałem, że tak było w oryginale.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Paź 06, 2016 21:55    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 80

Panowie, jeśli ktoś potrzebuje:
- odbijak gumowy podstawki nr kat 396 371
- pierścień uszczelniający gumowy 2szt (lagi przód) nr kat 395 565

to chętnie wymienię na:
- opaska gumowa akumulatora nr kat 396 397
- opaska łącząca (koniec tłumika z gwizdkiem) nr kat 396 576

Nawiązując do sklepu Stolmot...daję ponownie "+" ...dwa dni i opona wymieniona - Brawo WY



Ostatnio zmieniony przez 1Rumun1 dnia Czw Paź 06, 2016 22:16, w całości zmieniany 2 razy

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 17, 2016 21:37    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 80

Małymi kroczkami ale do przodu....skupiam się na amortyzatorach w oczekiwaniu na przesyłkę od Toniego. Historycznie: oryginały z moto sklepane młotkiem i ogólnie po zbyt dużej ilości przeżyć. Kupno nowych chińczyków na przeszczepy zakończone porażką Evil or Very Mad . W zakończonych ogłoszeniach wynalazłem komplet chromowanych "dziadów" z regulacją i walę jak w dym w tą opcję Cool tzn mam już u siebie kupione amory oraz z wcześniejszego zestawu komplet szklanek chrom+lakier, rozebrałem otrzymane i w 100% mi się podobają.

Chcąc uniknąć najmniejszych błędów potrzebowałbym złożeniówkę dla amorów z regulacją, ma ktoś coś takiego? Albo dokładne fotki z częściami składowymi i zwymiarowanymi uszczelnieniami?







Panowie, czy elementy tłoczyska sa kompletne i potrzebne będą (na jeden amortyzator):
- 2 uszczelnienia (wewnątrz teflonowego tłoczka)
- 1 uszczelnienie na zew średnicę
- 1 uszczelnienie filcowe (górna część teflonowego tłoczka)

???


Ostatnio zmieniony przez 1Rumun1 dnia Wto Paź 18, 2016 21:14, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 04, 2016 20:23    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 80

Panowie, potrzebna pomoc bo głupieję (szukam, czytam i nie nalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi) .....ile kulek idzie na wodziki sprzęgła? Dwie jak w katalogu czy jedna jak w postach na forum?



Może ktoś podpowie również coś w temacie złożeniówki amortyzatorów z opcją regulacji jak we wcześniejszym poście

Kolejne pytanie to: jak wygląda prawidłowy sposób mocowania sprężyny startera? bo też czytam i każdy zaleca inaczej (przy półksiężycu jak poniżej i niepełnym kole pośrednim sprężyna powinna być mocowana za górny czy też dolny sworzeń o który opiera się półksiężyc?) i oczywiście otwarty w dalszym ciągu temat gumowych tulejek sworzni (wymiarowanie i materiał, może zamiast gumy lepszy np. poliamid?)




Przyznam, że Marcello też mi kłody pod nogi rzucasz Smile
W Twoim temacie na zdjęciu z demontażu jest inny sposób mocowania sprężyny zmieniacza niż przy ponownym montażu. Podpowiedz czy poniższy jest OK?




a na koniec poproszę o oklaski Very Happy jak ktoś śledził historie prawego karteru to poniżej jak wygląda teraz z zainstalowanym już napędem prędkościomierza (wszystko pospawane, wyosiowane, powiercone ....z nadzieją na końcowy sukces)



Ostatnio zmieniony przez 1Rumun1 dnia Pią Lis 04, 2016 20:52, w całości zmieniany 4 razy

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 04, 2016 23:37    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 729
Skąd: Poznań

1Rumun1 napisał:
Panowie, potrzebna pomoc bo głupieję (szukam, czytam i nie nalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi) .....ile kulek idzie na wodziki sprzęgła? Dwie jak w katalogu czy jedna jak w postach na forum?


Myślę, że to nie ma większego znaczenia, w różnych materiałach jest różnie.
Chodzi o to, żeby obroty wałka wkręconego w tarczę sprzęgłową nie przenosiło się na popychacz dźwigni wycisku w czasie wysprzęglania. Chodzi o to, żeby kulka była odpowiednich rozmiarów odpowiednio twarda i wraz z wałkami dawała odpowiednią długość całego popychacza.

1Rumun1 napisał:
Kolejne pytanie to: jak wygląda prawidłowy sposób mocowania sprężyny startera? bo też czytam i każdy zaleca inaczej (przy półksiężycu jak poniżej i niepełnym kole pośrednim sprężyna powinna być mocowana za górny czy też dolny sworzeń o który opiera się półksiężyc?) i oczywiście otwarty w dalszym ciągu temat gumowych tulejek sworzni (wymiarowanie i materiał, może zamiast gumy lepszy np. poliamid?)


Miałem kilka sprężyn i jedna sięgała do górnego a inna do dolnego więc Ci nie powiem, pogrzeb w dokumentacji, gdzieś powinno być (działało i tak i tak). Ja dałem odbojniki z gumy olejoodpornej, ale widziałem takie ładne białe - pewnie z jakiegoś tworzywa, nie wiem czy to się sprawdza bo jednak chodzi o sprężystość i elastyczność - ale się nie wypowiadam bo nie miałem tego w rękach. Chociaż białego szkoda bo się pobrudzi Smile

1Rumun1 napisał:
Przyznam, że Marcello też mi kłody pod nogi rzucasz Smile
W Twoim temacie na zdjęciu z demontażu jest inny sposób mocowania sprężyny zmieniacza niż przy ponownym montażu. Podpowiedz czy poniższy jest OK?


No właśnie to był mój zaplanowany i sprytnie zakamuflowany test na spostrzegawczość, myślałem nad nim kilka miesięcy i w końcu udało Ci się go wykryć Smile. Na zdjęciu z demontażu sprężyna jest zamontowana niepoprawnie, nie jest to wielki błąd bo wybierak w zasadzie będzie działał, ale jak flak, poza tym sprężyna będzie działać na rozciąganie i może szybko zakończyć swoje życie Smile. Mogło się tak zdarzyć bo przy ściąganiu dekla czasami sprężyna wykonuje back flipa Smile. Taka skrzyżowana jest ok. Możesz to sprawdzić. Na mojej stronie jest katalog kolorowe obrazki i tam na stronie 6 jest rysunek właśnie takiego montażu tej sprężyny.


1Rumun1 napisał:
a na koniec poproszę o oklaski Very Happy jak ktoś śledził historie prawego karteru to poniżej jak wygląda teraz z zainstalowanym już napędem prędkościomierza (wszystko pospawane, wyosiowane, powiercone ....z nadzieją na końcowy sukces)


Klap, klap, klap Smile
i to nie jest ironia, jestem pełen podziwu!

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Lis 07, 2016 09:46    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

Ruszi
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 236
Skąd: Lublin

Za prawą połówkę - szacun Smile

Co do kulek - u mnie są 3 Smile ponieważ jako popychacze dałem igiełki z łożyska o tej samej średnicy co oryginalne popychacze. w związku z tym że były za krótkie to musiałem dać 3 szt. przez co jedna kulka więcej się znalazła w zestawie i to dało długość taka jak oryginał +/- jakiś 1mm. trochę już na tym przejechałem i sprawdza się.

sprężynę automatu zmiany biegów proponuję tak zamontować, żeby mocniej trzymała. wtedy masz mniejszą szansę że biegi będą 'wypadać' z tego powodu.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Lis 08, 2016 20:49    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 80

Dziękuję za wsparcie i podpowiedzi, licząc na więcej poruszę kolejnego mojego Zonka Twisted Evil tzn uszczelka głowicy. Czytam, że nie stosowano...że nie powinno być itd.

A u mnie oczywiście OMG !!! Była piękna niczym fabryczna uszczelka miedz+ ??
Co wy na to? Partyzantka jakaś?


TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lis 09, 2016 00:29    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 729
Skąd: Poznań

Może nie partyzantka ale potrzeba! Była nieszczelności ktoś dał uszczelkę. Sprawdź szczelność na styku głowicy i cylindra, i najwyżej ją usuń.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Lis 22, 2016 20:55    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

1Rumun1
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 80

Melduję wykonanie kolejnego zadania Laughing




Toni proszę o ocenę (serdecznie dziękuję za pomoc i klamoty)

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Lis 22, 2016 21:25    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 729
Skąd: Poznań

Oooo rodzi się legenda....

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lis 23, 2016 15:43    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 529
Skąd: Gdynia

Legenda legendą - będzie kolejnym EKSPONATEM czy latającą MASZYNĄ?

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lis 23, 2016 16:37    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 729
Skąd: Poznań

Rumun lata Smile!

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lis 23, 2016 18:09    Temat postu: Re: Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 529
Skąd: Gdynia

To PIĘKNA MASZYNA będzie cieszyć oko Laughing Laughing , ja dziś dokonałem kilkukilometrowego przelotu przez Ggynie w ramach sprawdzenia "ustawień" po naprawie - było git z jazdą, bo szykuję się na przejazd MIKOŁAJÓW MIEDZY Gdynią a Gdańskiem a następnie na odwiedzenie domów dziecka w Gdyni. Stanąłem ma krótki postój na Skwerze Kościuszki i rozmawiając przez telefon widzę jak wyskakuje pacjent z samochodu i patrzy CO TO DZIWNEGO ZATRZYMAŁO SIĘ - BEZCENNE

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Moja Pannonia » Pannonia de luxe 250 TLF 1959 _ dolnośląskie
 Strona 5 z 7
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal