Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Moja Pannonia » ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny Obecny czas to Wto Cze 19, 2018 21:20 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Wto Mar 12, 2013 01:21    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Dziś odebrałem zamówione uszczelniacze SKF 25x62x10 przychodzące na wał od strony magneta, saygoodbye jeden od razu kupiony do Twojego silnika Wink




Silnik zamknięty, przed złożeniem uszczelka docięta tak że nie wystają nigdzie brzegi, złożone na szarym silikonie, trzeba się dobrze przypatrzeć żeby w ogóle zobaczyć ze tam jest silikon, ale o to właśnie chodziło Smile








Jutro biore się za wprasowanie uszczelniacza i złożenie zębatki napędowej razem z napędem licznika, teraz doceniam robienie zdjęć w trakcie demontażu.
_________________


Ostatnio zmieniony przez seneb dnia Wto Mar 12, 2013 01:23, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Mar 12, 2013 12:25    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

mufa
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 129
Skąd: Dolny Śląsk, Góra

Muszę przyznać, że świetna robota
Profesjonalizm pełną gębą Very Happy
Zdjęcia w czasie demontażu też robiłem,
Bez nich ani rusz...

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Mar 13, 2013 00:49    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

saygoodbye
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 33
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 21
Skąd: Wojnicz

Wyglada to wspaniale. Każdy dzień utiwerdza mnie w przekonaniu, że oddałem silnik w odpowiednie ręce.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Mar 13, 2013 12:59    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

trollfireblade
Motórzysta
Motórzysta



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 175

jedno małe pytanko bo na focie słabo widac, Czy wywaliłeś blaszki z łozyska na wale? bo coś tam siedzi ale nie wiem co
_________________
pannonia T1 1963, Shl M11 1964

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Mar 13, 2013 18:52    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Blaszki od strony wału wyjąłem, a te od strony magneta zostawiłem.

Szpilki cylindra, śruby łączące połówki i kilka innych elementów jest właśnie toczonych z nierdzewki.

Jutro idzie do piaskowania cyliner, potem malowanie farbą wysoko-temperaturową i szlif.
_________________

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Mar 22, 2013 23:02    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Nierdzewka do Silnika:

Szpilki cylindra, korek od zapadki wybieracza biegów, śrubki górnego dekielka, śruby zewnętrzne silnika, śruby mocowania połówek.









Piaskuje się cylinder, potem malowanie, szlif i dalsze składanie silnika.
_________________

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Mar 23, 2013 11:54    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

toni175
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 343
Skąd: starachowice

Wszystko pieknie wygląda, tylko jedna mała dygresja: ciekawe jak te śruby z nierdzewki będą się wykręcać w razie W. Mnie kiedyś ktoś uszczęśliwił śrubami z nierdzewki, które zastosowałem w maszynach które są pod moją opieką. Po 1,5 roku podczas okresowej wymiany łożysk, okazało się że te śruby odkręcają się w systemie zero-jedynkowym - trzyma,trzyma i jeb - nagle puszcza. wynika to z charakterystyki stali nierdzewnej. Po tej przygodzie powiedziałem że nierdzewka tak, ale tam gdzie jest to uzasadnione.
Seneb nie pierwszy raz już zakłada takie śruby, ciekawe jestem jakie są wasze doświadczenia z demontażem śrub nierdzewnych z aluminium.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Mar 23, 2013 13:10    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Długię śruby mocowania połówek silnika przechodzą przez silnik a skręcane są z drugiej strony nakrętką z podkładką, te kolejne 4 śruby toczone na soczewkę to samo, przechodzą przez połówki i są skręcane nakrętką z podkładką. Nierdzewne szpilki zostaną wkręcone w blok raz i ruszać ich nikt już nie będzie Smile
Korek zapadki to też raczej na stałe, zostają jedynie śrubki górnej pokrywki, a tam to po prostu ma trzymać, żadnych sił tam nie ma, dlatego tutaj śmiało zastosowałem nierdzewkę.

Ale np w Awo Simsonie przy skręcaniu skrzyni z silnikiem, gdzie śruby wchodzą bezpośrednio w blok aluminiowy zastosowanie nierdzewki mijałoby się z celem.
_________________


Ostatnio zmieniony przez seneb dnia Sob Mar 23, 2013 13:11, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Lis 14, 2013 18:32    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Po przerwie znów się dzieje w temacie, zamontowane nowe szpilki, wyszkiełkowany i złożony na nowych częściach napęd licznika, nowa mała zebatka napędowa zamontowana i uszczelniacz SKF-owski, nowe śruby mocujące.


















Cylinder poszedł do szlifu w przyszłym tygodniu odbiór i działamy dalej z tematem, Saygoodbay Twój cylinder też poszedł Cool
_________________

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 22, 2013 17:47    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Działamy dalej, cylinder po szlifie, z książkowym luzem montażowym, profilaktycznie zabezpieczyłem na czas szlify gwinty.





_________________

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 22, 2013 19:08    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

Ropa-25
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 26
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 140
Skąd: Skwierzyna

Dobra robota, fajny uchwyt masz do tego silnika. ja jak składałem swoje obie panny nigdy nie dawałem uszczelki na łączeniu połówek silnika i nigdy nie miałem wycieku, oczywiście delikatnie silikonem przejechałem;) Ale silnik wyglada elegancko;)
_________________
Triumph Tiger 900 T430 rocznik 98.
Pannonia T1 250 rocznik 62.
WSK M06 Z2 rocznik 62.
WSK M06 B3 rocznik 75.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 22, 2013 19:44    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 525
Skąd: Gdynia

Ja założyłem uszczelkę kupioną na allegro i okazało się że jest zbyt cienka, musiałem dorobić uszczelkę z porządnego materiału o grubości 0,7 mm - teraz jest OK

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 22, 2013 22:30    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

Seneb, mierzyłeś jaki będzie luz osiowy wału i dobierałeś podkładki pod łożyska wału?

Pytam, bo u mnie po pomiarach z uwzględnieniem grubości uszczelki okazało się, że są niepotrzebne.
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R


Ostatnio zmieniony przez PawełT2 dnia Pią Lis 22, 2013 22:34, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 22, 2013 23:25    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Tak, wyszło po jednej podkładce na stronę. Stojak montażowy przydaje się bardziej niż myślałem.
_________________

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Lut 09, 2015 01:02    Temat postu: Re: ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
   

seneb
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 136
Skąd: Kraków

Trochę już minęło od ostatniej aktualizacji, w końcu coś się u mnie ruszyło.

Wyszlifowałem całe dekle z przetłoczeniami, a same przetłoczenia wypolerowałem, teraz na resztę szkiełko i będą gotowe.

Tak teraz wyglądają


_________________

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Moja Pannonia » ~~~Senebowa Pannonia T1 1963 ~~~
 Strona 5 z 6
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal