Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » CIEKNĄCY ZBIORNIK
Cześci do zabytków
  Obecny czas to Wto Wrz 18, 2018 22:46 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Sob Kwi 23, 2016 18:21    Temat postu: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 528
Skąd: Gdynia

Dziś po krótkim przelocie 50 km zauważyłem że z jednego z dolnych spawów koło kranika wycieka paliwo. Moje pytanie w jaki sposób można usunąć tą usterkę.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Kwi 24, 2016 10:59    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

towot
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 311
Skąd: mazowieckie

Może jakiś preparat do konserwacji zbiorników od wewnątrz. Ja stosowałem Tapox, ale zbiorniki nie miały żadnych dziur. Z drugiej strony jest to preparat odporny na działanie benzyny więc powinien wytrzymać. Trzeba też zwrócić uwagę, że trochę sporo kosztuje więc radziłbym od razu dwa zbiorniki sobie przygotować i zabezpieczyć.
http://anglocars.pl/sklep/fertan/tapox-2k-powloka-wnetrza-zbiornika/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Kwi 25, 2016 00:47    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Też mam ten szuwaks i jak się zrobi cieplej to rozbełtam bo nazbierałem różnych zbiorników pół garażu Smile

Ale boję się, że na pęknięcie przy kraniku to nie styknie. Co innego dziura - perforacja gdzieś w blaszce gdzie nic się nie dzieje, ale przy kraniku, to cały czas pracuje i Tapox też może pękać z czasem (inna sprawa, że zbiornikowi taka kuracja nie zaszkodzi).
Obawiam, że raczej spawanie lub lutowanie - albo metody niezbyt ładne czyli takie kity, które jak plastelinę przyklejasz na pęknięcie.
K2 i Technicqll ma na pewno taki preparat.

Z innych metod: modlitwa lub nadzieja, że samo się naprawi.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Kwi 25, 2016 13:25    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

govar
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Wlkp

A ja podpowiem: żywica epoksydowa, a w ostateczności podkład epoksydowy stosowany przez lakierników samochodowych. Oba są preparatami dwuskładnikowymi, chemoutwardzalnymi. Paliwo tego nie rusza, a przy okazji raz na zawsze masz spokój z paprochami zatykającymi kranik.
Oczywiście najlepiej kiedy całą operację poprzedza gruntowne czyszczenie zbiornika, tzn. wrzucasz do zbiornika pół kilo gwoździ, wkrętów, itp i tarmosisz zbiornikiem póki Ci ręce nie odpadną. Przestrzegam przed szkłem czy ceramiką. Nie idzie później pyłu z tego diabelstwa porządnie wypłukać.
Wybawieniem jest betoniarka. Mocujesz do jej bębna załadowany ww. gwoźdźmi zbiornik i jazda. Po 2-3 godzinach bak jest jak nowy. Wystarczy go teraz dokładnie wypłukać z wyskrobanej przez wkręty rdzy. Dla pewności płuczę go wodą z dodatkiem fosolu.
Dokładnie wysuszony zbiornik zalewasz ca. 200ccm żywicy epoksydowej lub podkładu epoksydowego i znów "majtasz nim" póki cała chemia nie pokryje równo całego jego wnętrza. Po kilku dniach leżakowania możesz śmiało lać doń paliwo i śmigać.

Co ciekawe doraźnie da się uszczelnić cieknący zbiornik... kawałkiem mydła. Jego również benzyna nie rozpuszcza. Przetestowane osobiście w trasie. Tak tymczaosowo uszczelniony zbiornik służył mi bez przecieków... blisko 4 lata.

Pozdrawiam Govar

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Kwi 25, 2016 14:14    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Ten Tapox to jest żywica epoksydowa, tyle, że pewnie trochę droższa niż normalnie Smile - bo "specjalna" , "niemiecka" bądź jak mawiał mój sąsiad "nimiecka" - O PROSZĘ.
Ale za markę trzeba płacić. Poza tym fajnie jest to zrobione, że w większej puszcze jest więcej miejsca, żeby dolać tę mniejszą (zapewne utwardzacz) - i nie trzeba robić wielkiego syfu w wiaderkach, butelkach, słoiczkach czy wazie do zupy - prezencie od teściowej Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Kwi 25, 2016 19:21    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 528
Skąd: Gdynia

Bak będę regenerował za pomocą preparatów francuskiej firmy marki RESTOM opisanych, a raczej pokazanych w programie Motoślad odc. 67 z 2014r. - filmik jest na You Tube. Nie jest tani ale nie będzie żadnej inwazji w z zewnętrzną powłokę baku - czyli nie zniszczę lakieru.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Maj 14, 2016 15:22    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 528
Skąd: Gdynia

Bak uszczelniony motor śmiga aż miło żadnych wycieków i gitara. Notabene dziś zaliczyłem imprezę integracyjną dla dzieci z jednej z Gdyńskich szkół - było extra, kilkadziesiąt kursów z dzieciakami robi swoje

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Maj 14, 2016 19:55    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

Zimor
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 139
Skąd: Ostrów Wlkp.

Obejrzałem ten wspomniany odcinek Monośladu. Preparat wydaje się być spoko, ale chyba trudno go kupić? Jak uszczelniłeś korek wlewu żeby zbiornika nie pobrudzić z zewnątrz?

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Maj 14, 2016 20:23    Temat postu: Re: CIEKNĄCY ZBIORNIK
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 528
Skąd: Gdynia

Korek był nasmarowany silikonem - ale - mieszanina żywicy i komponującego się z nim środka po dwóch dniach i tak wypłynęła z najniższej części - kranik - rozwierciłem go wiertłem 10 - jest GITARA Laughing Laughing

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:   
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » CIEKNĄCY ZBIORNIK
 Strona 1 z 1
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal