Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Stopien sprężania
Cześci do zabytków
  Obecny czas to Wto Sty 16, 2018 16:22 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Sro Sty 06, 2010 19:07    Temat postu: Stopien sprężania
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

Tak z ciekawości jaki macie stopień sprężania w naszych pannoniach ja mam 7.5
wydaje mi sie ze trochę za mało..??
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Sty 06, 2010 20:10    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

haptiSWDN
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 47

powinno byc 39,8 cm3 1 : 7,2
_________________

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Sty 06, 2010 21:32    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

a tak w barach albo atmosferach...??
_________________
I born to ride, I ride to live


Ostatnio zmieniony przez napoleon2-89 dnia Sro Sty 06, 2010 21:37, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Sty 06, 2010 22:02    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

Może zacznijmy od tego że jest różnica pomiędzy stopniem sprężania i ciśnieniem sprężania.
pierwsze jest wartości bezwymiarową, drugie w wypadku Pannoni powinno mieć 6,9 -7,2 kG/cm2. Smile
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 18:12    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

czyli w moim przypadku po pomiarze mam ciśnienie sprężania a nie stopień???

czyli jest duża różnica pomiędzy stopniami sprężania a ciśnieniem sprężania. Dla nowych motocykli podają przeważnie stopień sprężania..
a przy pomiarze miernikiem mam ciśnienie.
czy da się to przeliczyć na stopień sprężania??
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 21:06    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

Karlos
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 40
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 192
Skąd: Przęsin

nie da się porównać ponieważ stopień sprężania to stosunek dwóch stałych wartości,a ciśnienie mimo iż w penien sposób zalezy od stonia spręzania bardziej wskazuje na stopień sprawności (zużycia)układu korbowo-tłokowego,temperatury...
_________________
PANNONIA TLF 250 DeLuxe 1961
PANNONIA T5 1968 DUNA
RS 09
SKODA OCTAVIA tour

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 21:16    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

Jest tak jak pisze Karlos.
Stopień sprężania to taki parametr jak moc silnika, masa moment obrotowy itp. określa jak bardzo tłok spręża mieszankę w cylindrze im wyższy tym bardziej wyżyłowany silnik
Ciśnienie sprężania, które mierzysz ciśnieniomierzem (jak ciśnienie w kole) (BTW jak to robisz?, jaki masz przyrząd?) jest pochodną stopnia zużycia gadzi cylindra, pierścieni tłokowych itp.. Książki zalecają jego kontrolę w celu weryfikacji stopnia zużycia układu tłok cylinder i podejmowania decyzji o ewentualnej naprawie.
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 21:50    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

Karlos
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 40
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 192
Skąd: Przęsin

Tak kwoli ścisłości Paweł to porównanie stopnia spręzania do mocy i momentu troszkę nie bardzo,wybacz.
Ja bym użył raczej porównania do pojemności skokowej-ponieważ są to wartości niezmienne ---inaczej niż moc i moment
niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę
_________________
PANNONIA TLF 250 DeLuxe 1961
PANNONIA T5 1968 DUNA
RS 09
SKODA OCTAVIA tour

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Sty 08, 2010 08:12    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

aha to sporo wyjaśnia

mierze takim przyrządem:
http://www.allegro.plitem877297634_yato_miernik_cisnienia_sprezania_benzyna_promo.html
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Sty 10, 2010 21:27    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

Karlos napisał:
Tak kwoli ścisłości Paweł to porównanie stopnia spręzania do mocy i momentu troszkę nie bardzo,wybacz.
Ja bym użył raczej porównania do pojemności skokowej-ponieważ są to wartości niezmienne ---inaczej niż moc i moment
niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę


Biorąc pod uwagę, że moc i moment są wielkościami zależnymi od stanu motocykla - masz rację.

Ale jakby potraktować je jako elementy grupy parametrów charakteryzujących silnik - to mamy zawsze moc, moment, pojemność, stopień sprężania itp. a nie jest takim (katalogowym) parametrem ciśnienie sprężania.

Natomiast ważne jest, że jeżeli napoleon2 ma 7,5 (podejrzewam że bara bo link do strony przyrządu nie działa) to ma ok 7,4 atm więc super stan silnika Very Happy
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Sty 11, 2010 08:16    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

sorki za ten link....
tak 7.5 bara mam
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 12:04    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

W dobrej książce znalazłem taka informację:

zależność pomiędzy stopniem sprężania a ciśnieniem sprężania można określić następująco:

p=e*(1,1 do 1,25) [kG/cm2] [at] gdzie p - ciśnienie sprężania w atmosferach
e- stopień sprężania (dla pannoni de Luxe 6,5 dla TLF 6,8; 7,2 dla nowszych )
spadek ciśnienia sprężania o ok 20% poniżej wyliczonej wartości kwalifikuje silnik do naprawy układu tok cylinder.
mnożnik od 1,1 do 1,25 przyjmuje niższą wartość dla silników 2T a wyższa dla 4T
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R


Ostatnio zmieniony przez PawełT2 dnia Nie Sty 17, 2010 20:29, w całości zmieniany 2 razy

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 13:27    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

napoleon2-89
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 108
Skąd: Podlesie /Olkusza

no to sporo wyjasnia dzieki za odpowiedz..

a tak z ciekawosci co to za ksiażka?? prosiłbym o autora i tytuł Very Happy Cool
_________________
I born to ride, I ride to live

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 21:58    Temat postu: Re: Stopien sprężania
   

API
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 41
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Małopolska

Z tym ciśnieniem to sprawa jest bardziej skomplikowana.
Jest charakterystyczne dla danego silnika nie da się tego generalizować.
Niektóre silniki czterosuwowe mające stopień sprężania 11 mogą mieć niższe ciśnienie sprężania od silników ze stopniem np. 8
O dwusuwach już nie wspomnę.
Oczywiście porównuje tutaj silniki o dobrym stanie technicznym.
Dla przykładu proponuję przeglądnąć Autodate -wersję dla motocykli.
Tak jak pisałem wcześniej stopień sprężania niejednokrotnie nie ma korelacji z ciśnieniem sprężania. Wszystko zależy od faz rozrządu a także od zastosowania automatycznych dekompresatorów w przypadku dużych silników V2 lub singli np. XT 600 wartość sprężania 11 a XTZ660 ma 6,5-7 atmosfer ( automatyczny odśrodkowy dekompresator )
Innym przykładem będzie np. Yamaha XTZ750 i Viagro 250, turystyczne enduro ma niższe ciśnienie sprężania niż spokojny choperek. Tutaj prawdopodobnie odgrywają role inne fazy rozrządu, np. większy kąt pokrycia zaworów.
Kiedyś to było proste i można było zastosować uniwersalne wzory, teraz stan silnika ocenia sie na podstawie konkretnych danych.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:   
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Pomoc techniczna » Stopien sprężania
 Strona 1 z 1
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     - opowiadania Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal