Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » jawa kivaćka 354 z 1956r
Cześci do zabytków
  Obecny czas to Wto Maj 22, 2018 22:06 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pią Sty 08, 2010 14:25    Temat postu: jawa kivaćka 354 z 1956r
   

gustaw
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 30
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 278
Skąd: Ostrowiec Św

Witam . Udało mi się kupić w Biłgoraju jawę 354 na prądnicy widnieje rok 1960( pradopodobnie wymieniana ) stacyjka w baku ( rok produkcji 1956) tłumiki cygara. Silnik kompletny prócz tłoków i cylindrów. Rama bez kół , i oski wahacza . Posiada uchwyt pod wózek boczny. Bez tabliczki dlatego nie znam modelu. UWAGA wszystko za całe 200zł . Lepsze zdjęcia jutro .
Dziwny licznik skalowany co 10km/h . Fajnie jak ktoś podał by mi model tej jawy

Zapomniałem , filtr powietrza przy gaźniku , osłony z 3 części , bez kontrolek w lampie oraz na stalowych stopkach centralnych . Wszystko by wskazywało na pierwsze modele tylko te tłumiki cygara nie pasują.

nr silnika:





silnik już na dniach do odpalenia. Kopniak jest razem z biegami . Po rozebraniu stwierdziłem duże różnice w karterach oraz skrzyni, czole wału . labiryncie , prądnicy . Gaźnik 2 częściowy. Ogólny stan silnika B.db nie licząc wału. Rama trochę gorzej bo jest do malowania ale nie ma żadnych gniotków , siedzenie zdrowe gąbka ok tylko pokrowiec się przyzegnał. Linki oryginalne (tak bynajmniej wyglądają) . Fajny materiał do rekonstrukcji , małe braki jednak dosyć kosztowne i ważne . Na razie moją perspektywą jest Skompletowanie odpalenie i sprawdzenie pojazdu , następnie ponowne rozebranie i powolna rekonstrukcja. Jedno koło już kupiłem brakuje tylko przedniego koła , ośki wahacza , i tylnej zębatki. Fotki silnika już jutro . Ramy tez zrobię mimo ze jest obraz nędzy i rozpaczy.
fotki:
kolejna różnica , głowica od 354 tej co kupiłem i zapas kupiony z allegro

Inicjały??

to juz silnik jak składałem





Prawie skompletowałem jawę , jak na razie wygląda to mniej więcej tak. Szału mnie ma ale nie jest najgorzej , mam problemy z odpaleniem ( coś nie łapie na jeden graczek ) ale t o się zmieni w najbliższym czasie. dotychczasowy koszt motocykla z zakupionymi częściami to 300zł:


Brakuje mi tylko koła przedniego i klina do tylnego koła reszta jest ale jeszcze nie wszytko założyłem , chętnie przyjmę nawet samą obręcz ze szprychami bo piastę mam , oczywiście nie za cenę całej jawy i nie musi być z chromem bo i tak pójdzie do malowania .
_________________
życie jest motocyklem:))


Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Pią Sty 08, 2010 14:29, w całości zmieniany 2 razy

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Sty 08, 2010 20:26    Temat postu: Re: jawa kivaćka 354 z 1956r
   

kupiec1976
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: woj.podlaskie

Super motorek,jaka jest jego pojemność 250? nie widziałem do tej pory modelu z dwoma garnkami,może poprostu wcześniej się tym nie interesowałem.Posiadam jawę 175 (1960r) tłumiki cygara z wymiennymi końcówkami,sądzę że w Twojej powinny być też takie ale na końcu z "rybką".Moja jest na chodzie ,kompletna cena którą zapłacilem to 600 zł.
Jak wcześniej pisałem mam jedynie problem z ładowaniem.
_________________
Pannonia T1 (1963)

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Sty 09, 2010 09:21    Temat postu: Re: jawa kivaćka 354 z 1956r
   

gustaw
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 30
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 278
Skąd: Ostrowiec Św

To juz moja druga jawa z lat 50 w pojemności 350:)))
_________________
życie jest motocyklem:))

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Sty 09, 2010 10:13    Temat postu: jawa
   

jkpannonia
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 163
Skąd: Nowy Targ

gustaw, nie zapomnij zamieścić zdjęć po... renowacji. będzie super motorek. no i te dwa cylindry, marzenie Smile

tak a proposos, szukaliście kiedyś silnika do pannoni P20 lub P21 (dwa gary). ja szukałem na Węgrzech przez kolege ale nic z tego nie wyszło. siedzi mi to w głowie, chyba się w lecie tam przejade poszperać...
_________________
jkgoral

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Lut 22, 2010 13:28    Temat postu: Re: jawa kivaćka 354 z 1956r
   

grigor
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 35
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 111
Skąd: Sierpc

Gustaw: znalazłeś już przyczyne nie palenia na dwa gary? u mnie w jupiterze było to spowodowane zbyt małą ilością paliwa podawaną przez gaźnik
_________________
Iż-56 z 59r. oraz Iż Planeta 63r.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Lut 23, 2010 20:50    Temat postu: Re: jawa kivaćka 354 z 1956r
   

PawełT2
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 283
Skąd: Gdańsk

zazdroszczę zakupu - jak Wy trafiacie na takie cacka?

tłumiki były powszechnie wymieniane na cygara bo były cichsze. Prądnice w Jawach miały + na masie - uważajcie.
_________________
Pannonia T2 1962
SHL M11 1964
WSK M06B1 1969
Junak M10
Skoda Octavia 1959
BMW R1150R

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lut 24, 2010 16:11    Temat postu: Re: jawa kivaćka 354 z 1956r
   

gustaw
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 30
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 278
Skąd: Ostrowiec Św

Zrobiłem wszystko pali jeździ i jest b. szybka Shocked koło w górze i licznik zrobił pełne 360 stopni. Przyczyną były troszkę stare kondensatory , wymieniłem na nowe i ładnie pali . Obecnie jest skompletowana do 99% , tłumiki mam nie oryginalne bo pisze na nich CHORZÓW , oryginały były rybki ,ale się tym nie przejmuje bo w razie gdybym pochromował to będą do drugiej jawy. Poza tym ładowanie cudowne światła lux , praca silnika stabilna i bardzo głośna( remont się wita) .
Motocykl będę reanimował od maja bo muszę troszkę odpocząć od wydatków , na pierwszy ruszt postaram się zrobić bak , uchwyty i kupić felgi.
w czerwcu i lipcu zbiorę na malowanie ( 1500 i nic mnie nie obchodzi , oczywiście wszystkie szparunki malowane ręcznie ) . A w między czasie rozbiorę silnik i pomału go zreanimuje . Będzie założony wał od CZ350 dlatego ze ma on tłoki na sworzniach 18mm ogólno dostępnych na rynku , oryginalnie powinny być tłoki na 15mm , ale nie widziałem jeszcze nigdzie nowych takich tłoków.

Siedzenie jeż zrobione leży wygodnie w domowym kącie
i pannonia była obok lekko zakurzona;p

_________________
życie jest motocyklem:))


Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Sro Lut 24, 2010 16:32, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lip 16, 2010 09:23    Temat postu: Re: jawa kivaćka 354 z 1956r
   

kleryk2
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 144
Skąd: LUBLIN

Bardzo ładny i żadki egzemplarz, ja odnawiełem 250 z 1960 r. Jeżeli czegoś potrzebujesz to troche gratów mi pozostało.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:   
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » jawa kivaćka 354 z 1956r
 Strona 1 z 1
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal