Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » M72 - nierówna walka z ruską techniką!
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny Obecny czas to Pon Wrz 24, 2018 03:12 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Sob Maj 21, 2016 01:43    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Używam specjalnego topnika do cynowania karoserii, to produkt profesjonalny wiec ufam, że wszystko nie odpadnie za tydzień Smile

Ostatnio zmieniony przez Marcello dnia Czw Cze 02, 2016 10:57, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Czw Cze 02, 2016 11:00    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Drobiazgi, drobiazgi, drobiazgi - ale zawsze coś do przodu.
Przygotowałem obudowę regulatora napięcia i obudowę lampki do lakierowania.





Jak mi się uda dzisiaj zrobię fotki jak to wyszło Smile. A smarkałem to samodzielnie sprayem po ciemku więc sam się boję co z tego będzie Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 13, 2016 12:59    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

A tak po lakierowaniu i uzupełnieniu o porządne śrubki i nakrętki


TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 13, 2016 13:07    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

PatiEK
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Czemu używasz śrub na płaski wkrętak? Nie lepiej je podmienić na kościelny? Albo imbusy?

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 13, 2016 13:23    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Bliżej oryginału Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 13, 2016 13:25    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

PatiEK
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Tak podejrzewam, choć ta wygoda odkręcania... Wink

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 13, 2016 13:32    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

To akurat są śrubki, które trzymają dekiel regulatora napięcia na miejscu. Jak raz to skręcisz to prawdopodobnie nigdy tam nie będzie trzeba zaglądać.
A prawdę jest, że trzeba bardzo uważać, przy skręcaniu i odkręcaniu, żeby nie pokaleczyć śruby i wszystkiego dookoła bo śrubokręt lubi się "smyknąć", końcówka też musi być dobrze dobrana.
Ortodoksi tak są zbulwersowani, że wymieniam oryginalne śruby (jeszcze gorsze bo takie grzybki), więc staram się chociaż zastępować je podobnymi odpowiednikami Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 13, 2016 13:46    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

PatiEK
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Dał bym tam ortodoksyjne imbusy Wink

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Cze 13, 2016 16:13    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

robert001
Easy rider
Easy rider


Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 528
Skąd: Gdynia

W nawiązaniu do ortodoksów w swojej Pannie wymieniłem śruby mocujące dekiel ze wskaźnikiem zmiany biegów ze śrub na płaski śrubokręt na śruby z sześciokątne - podyktowane jest to przypadłością widełek obrotowych mechanizmu zmiany biegów a w szczególności "wyskakiwania" jej z płytki przesuwnej

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Sie 02, 2016 23:38    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Mały update sytuacji na ruskim froncie.
Grzęznę, grzęznę przez błota Rusi jak Napoleon i jego wyfiokowani żołnierze. Jednak drobnymi krokami przesuwam się od całkowitego chaosu do umiarkowanego Smile

Zawory trafiły do cylindrów (toż to dolnozaworowy silnik Smile)



Z gotowymi głowicami rzuciłem się na silniki.
Pierwszy klasyczny wyszkiełkowany, żeby to jakoś wyglądało - czekam na tokarza żeby mi wyciął dziurę na simering w podporze i w zasadzie jest do złożenia.
Drugi na bogato - poler, świst, złoto i brylantyna. Z tym czekam, żeby zamontować go w ramia i dopiero cylindry pozakładam - bo już mam kłopoty z dźwiganiem tego co jest.




Skoro jest drugi silnik to i druga skrzynia musi być zmontowana - wykończenie odpowiadające silnikowi - czyli aluminium sote Smile.
A w środku na bogato - złoto Smile
Na Ukrainie mają dużo złotego ocynku i ładują go gdzie się da Smile.
Brakuje mi jeszcze kilka drobiazgów - ale szybko do ogarnięcia.
Śruby chyba wymienię na takie z nacięciem na śrubokręt, bo imbusy mi jakoś nie leżą do tej konwencji.





TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lis 02, 2016 12:07    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

PatiEK
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Nie chcę poganiać, ale ciekaw jestem postępów w pracach nad M72.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Lis 02, 2016 23:40    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 287
Skąd: Olawa/Bruchsal

Cytat:
Zawory trafiły do cylindrów (toż to dolnozaworowy silnik Smile)


Jak dolno zaworowy jak zawory sa nad cylindrem... Very Happy Laughing Laughing Laughing
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Lis 04, 2016 23:42    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Wstyd się przyznać ale niewiele się wydarzyło.
Mam dużo innych spraw i wystarcza mi czasu tylko na babranie się w szczegółach. Ale postaram się coś pokazać jak jutro wyrwę się do garażu Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Lis 07, 2016 02:48    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Obiecana migawka




TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Kwi 09, 2017 03:03    Temat postu: Re: M72 - nierówna walka z ruską techniką!
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 45
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 728
Skąd: Poznań

Ludu stolicy! Są małe ruchy w okolicy eMy...








Przygoda goni przygodę, pokonuję przeszkodę za przeszkodą i tak wolnymi krokami mam nadzieję do zwycięstwa.
Przyszły części od lakierowania - jedna zgubiona, trzy do poprawy. Przy chromach i ocynkach to samo. Wiele rzeczy muszę robić po 2 razy - te motocykle są chyba zaczarowane.
Podzespoły trzeba kupować 3-4, żeby znaleźć jeden taki, który pasuje i nie miał wcześniej do czynienia z ruską inwencją twórczą.
Ale nie poddaje się - WALCZĘ!

A z merytorycznych spraw - wrzuciłem na razie przód ok K750 - bo z eMkowym ciągle walczę a chciałem, żeby maszyna już stawała "na nogi".
Po skręceniu silnika i skrzyni okazało się, że nie można obrócić wału - prawdopodobnie ośka skrzynie wychodzi za daleko i dociska koło zamachowe, albo z klinem nie trafiłem i dociskam 2 tarczę, tak czy siak sprowadza się to do tego, że trzeba będzie wymontować to cholerstwo i podejść do tematu jeszcze raz.

Włożyłem silnik bez cylindrów i głowic, bo to nie Pannonia a ja nie Pudzianowski. Cały zespół napędowy waży z 70 kilo, samemu nie ma szans żeby to zamontować w jednym kawałku. I tu czeka mnie trudna operacja - bo sworznie tłoków zakłada się na gorąco. To znaczy tłoki gorące, sworznie zimne - nie wiem jak mi się to uda w moim pokoiku - zresztą lekko już przepełnionym Smile.

Co do reszty to będę sobie obwieszał tę choineczkę, aż może w końcu uda się zapalić światełka... CDN...

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » M72 - nierówna walka z ruską techniką!
 Strona 6 z 7
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal