Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2 Obecny czas to Wto Maj 22, 2018 22:24 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Czw Sty 11, 2018 21:25    Temat postu: Re: Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
   

Pendzik
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 39
Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 19
Skąd: Warszawa

Głowica jest w niezłym stanie. Po zalaniu ropą złożonej głowicy, przez ok godziny praktycznie nic nie uciekło. Przepoleruję tak czy siak deliketnie pastą zawory na gniazdach.


_________________
Sunbeam S8, Nimbus 750, BSA A 10 Golden Flash, Csepel 125 D, Osa M 52

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Sty 13, 2018 19:32    Temat postu: Re: Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
   

fearie
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 206
Skąd: Wągrowiec

Ekstra. W opisie widzę, że masz dwa motocykle na które oglądam od dłuższego czasu - Nibus i Sunbeam
_________________
http://klasykiwpodrozy.blogspot.com/

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Sty 17, 2018 10:37    Temat postu: Re: Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
   

Zimor
Motórzysta
Motórzysta


Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 139
Skąd: Ostrów Wlkp.

Mnie szczególnie ten Sunbeam ciekawi. Zrób może osobny wpis o nim Wink

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pią Sty 19, 2018 01:38    Temat postu: Re: Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
   

Pendzik
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 39
Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 19
Skąd: Warszawa

Zimor napisał:
Mnie szczególnie ten Sunbeam ciekawi. Zrób może osobny wpis o nim Wink


Ok, nie mam teraz jakichś super fotek Sunbeama, ale zrobię o nim osobny wpis.

Tymczasem o Nimbusie:

Blok silnika, głowica, kolektor zostały wyczyszczone śrutem:



Wnętrza cylindrów zostały zabezpieczone kawałkiem grubej blachy.
Zdecydowałem się na farbę VHT, po konsultacji z kilkoma kolegami, którzy malowali silniki z dobrymi efektrami. Tak wygląda blok silnika po pomalowaniu podkładem:

_________________
Sunbeam S8, Nimbus 750, BSA A 10 Golden Flash, Csepel 125 D, Osa M 52

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Maj 09, 2018 00:38    Temat postu: Re: Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
   

Pendzik
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 39
Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 19
Skąd: Warszawa

Witajcie. Przepraszam, że nie odzywałem się od jakiegoś czasu - praca, praca, koncerty - studio itd. Prace nad Nimbusem posuwają się mimo to do przodu. Zdecydowałem jednak zrobić hon cylindrów aby nieco zniwelować te ryski i dać pierścieniom dobrą możliwość dotarcia się. Splanowałem powierzchnię styku cylindrów z głowicą, bo okazało się że było 15 setek wklęsłości na żeliwnym bloku. Głowica musiała być splanowana również. Wymieniłem w głowicy uszkodzoną prowadnicę, reszta jest ok i ma luzy w granicach normy. Gniazda zostały przeszlifowane i dotarte. Usunąłem dremelkiem wszelkie wystające nawisy w kanałach ssących i wydechowych, moc pewnie skoczy ze 30 koni Smile. Głowice i blok po wyśrutowaniu prysnąłem farba VHT Barrel, a sprężyny i kapselki ocynkowałem. Po zalaniu ropą nic nie ucieka z głowicy.



Tak wygląda po złożeniu do kupy:



Starannie usunąłem z tłoków jakiekolwiek obce materiały, typu nagar czy wbite opiłki - było tego dosyć sporo. Dorobione pierścienie w Tomringu maja na zamku ok 0.2 - 0.3 mm luzu, górny pierścień chromowany - tak zalecają duńczycy. Wymieniłem główne łożyska na wale na japońskie NSK, całość skręciłem na momenty podane w książce - silnik kręci się lekko, jedynie pierścienie powodują pewien opór. Miska olejowa wypolerowana - uszczelniłem połączenie jej z blokiem masą Victor Reinz. Śruby łączące michę i blok ocynkowałem, zniszczone wymieniłem na nowe - duńczycy mają świetny serwis części do Nimbusa i bardzo pomagają mi przy remoncie, za co jestem wdzięczny.

Tak to wygląda:





Odebrałem także blachy od lakiernika, Andy Art z Bydgoszczy mi to robił - bardzo jestem zadowolony z jego pracy. Nadwozie ma oryginalny kolor z epoki RAL 3005, dół zbiornika równiez wg katalogu fabryki, naklejki na baku przykryte klarem. Ręcznie zrobione szparunki, wg wzoru zgodne z oryginałem.
Zbiornik wyczyściłem wewnątrz hartowanym szkłem - ta metoda świetnie działa. Rozważam pomalowanie go wewnątrz.

Tak wygląda zbiornik i kawałek ramy:




Teraz największe problemy mam z chromownikiem, od którego - tradycyjnie - nie mogę doprosić się z powrotem moich części, bez których nie da rady nic dalej zrobić.

A z innej beczki : mam pomysł, żeby do siateczkowego filtra oleju, który mieści się w misce olejowej zainstalować malutki kawałek magnesu neodymowego, żeby wyłapywać ewentualne opiłki metalu z oleju. Co myślicie o tym?
_________________
Sunbeam S8, Nimbus 750, BSA A 10 Golden Flash, Csepel 125 D, Osa M 52

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Maj 09, 2018 07:35    Temat postu: Re: Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
   

Zembron
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 34
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 276
Skąd: Olawa/Bruchsal

Hej MArcin, wyglada to wszystko swietnie...chociaz czarny silnik...ale o gustach sie nie dyskutuje. Co do magnesu, chyba lepszym rozwiazaniem bedzie standardowo magnes na srubie spustowej. Nie ryzykowalbym zbierania opilkow metalu w miejscu gdzie jest olej zasysany. I zmien tego twojego chromiarza na jakis lepszy model Razz
_________________
Najwieksza przeszkoda w podrozy jest tesknota za domem.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » Nimbus C 750 z 1938 , czyli "Duński Trzmiel"
 Strona 2 z 2
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal