Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » Witam wszystkich. Cespel 125
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2 Obecny czas to Sob Lip 21, 2018 00:56 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pią Wrz 23, 2016 23:58    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

toni175 napisał:

do podmiany/naprawy:

wspornik od sprężyny do błotnika tylnego


Ten wspornik to jakieś autorskie rozwiązanie, ale się nie dziwię, bo tylny błotniczek i jego wsporniki słabo się nadają, żeby wozić tam koszyk z grzybami, a co dopiero grube dupsko pasażera Smile
Więc przy odbudowie wziąłbym pod uwagę zlikwidowanie siodełka pasażera - albo zamontowanie tylko dla "szpanu" bo szybko ten wspornik będziesz zakładał spowrotem

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2016 19:50    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

gruby_marian
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 13
Skąd: Poznań

Witam, nie było mnie kilka dni. Dziękuję za odpowiedź, czyli z tego wynika, że tragedii nie ma I można myśleć o remoncie tego co jest. Cieszę się. Co do siodełka pasażera to je zdemontuje, bo mi się zwyczajnie nie podoba. Toni, jutro podam numery. Jeżeli zaś chodzi o dekiel silnika, to jaki powinien być?

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2016 22:34    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Dekiel z napisem Csepel, Danuvia lub bez, ale taki jakby zespawany z garnka i brytfanny





BEZ NAPISÓW, która tak się składa leży w moim garażu Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2016 08:32    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

gruby_marian
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 13
Skąd: Poznań

Poniżej są zdjęcia egzemplarzy wystawionych na sprzedaż w Łodzi I link do youtuba. Mają one dekle silnika takie jak u mnie. Nasuwa się pytanie, czy wszystkie przedstawione łącznie z moim mają nieoryginalne dekle czy może jednak wychodziła taka seria?





https://m.youtube.com/watch?v=ojrlzMunw7s

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2016 10:00    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

To sa dekle od Danuvi - pozniejszej konstrukcji, a że silnik zachował kształt to zakladali do Csepeli. Przypomnij sobie jak za komuny unowocześniało sie motory. Wlaśnie zakładając elementy od młodszych maszyn.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2016 13:21    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

gruby_marian
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 13
Skąd: Poznań

Tak, tak oczywiście masz rację z tym unowoczesnianiem. Zastanawiałem się tylko czy nie było jakiejś serii przejściowej tak jak np w wartburgu 312 ze starą karoseria a z silnikiem od nowszego 353.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2016 14:40    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 727
Skąd: Poznań

Jak Toni napisał, że zła kapa to nawet bym sie nie zastanawiał Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2016 21:58    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

toni175
Dawca organów
Dawca organów


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 343
Skąd: starachowice

wg mojej wiedzy to jest dekiel od danuvii .. no ale moge się mylić... Na łodzi stałem na stanowisku obok tych Csepeli.Sprzedaje je znajomy z którym bywamy na Węgrzech.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 10, 2016 16:30    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

gruby_marian
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 13
Skąd: Poznań

toni175 napisał:
wezwany do tablicy, postaram się odpowiedzieć. Choć Csepele są dla mnie dalej tematem nieogarniętym, mimo że się staram. Łatwiej mi Pannonie weryfikować.
Co do tego egzemplarza to chyba jednak wersja D.
do podmiany/naprawy:
kranik
wspornik od sprężyny do błotnika tylnego
pokrętło amiortyzatora - właściwe dla T ale bym zostawił
lewy dekiel silnika
rolgaz nieoryginalny ale bym zostawił bo jest mniej awaryjny
przełącznik świateł - jak w przypadku rolgazu, oryginał w ładnym stanie ciężkok znaleźć
warto jeszcze podać nr ramy i silnika.


Pierwszy numer jest wybity tradycyjnie z przodu pod lampa
KE 1267
drugi trochę tak jak w rusku w tylnej części ramy
83055
83055

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 10, 2016 16:32    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

gruby_marian
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 13
Skąd: Poznań

PS
w tylnej części z prawej strony koła kolo amortyzatora

mówi Wam to coś ?

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Paź 10, 2016 19:04    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

Mari
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 94
Skąd: Ostrow Wlkp

gruby_marian napisał:
Pierwszy numer jest wybity tradycyjnie z przodu pod lampa KE 1267 drugi trochę tak jak w rusku w tylnej części ramy 83055


Myślę ze trzeba Toniego wezwać do tablicy ale ...
mogę nie być daleki od prawdy jeśli napisze ze KE 1267 stemplowane przy kierownicy były numerami tablicy rejestracyjnej - 2 literki i 4 cyfry były standardem tablic miedzy latami 1959 do 1990 ale od 1963 skończono stemplować na ramie - co znaczy ze motor mógł zostać zarejestrowany w tych latach bądź przerejestrowany i możesz mieć gdzieś inny numer, bądź najprawdopodobniej ktoś kupił wcześniej a potem sprzedał w tych latach i dlatego masz numer na ramie nabity Smile))
Jeśli chodzi o ten drugi to pierwsza cyferka ja bym rozszyfrował jako rok druga jako miesiąc potem numer ramy czyli 1958 marzec - mogę się mylić.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sro Paź 12, 2016 19:21    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

Mari
Krążownik szosy
Krążownik szosy



Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 94
Skąd: Ostrow Wlkp

Doczytałem jeszcze ze numer po dacie czyli w twoim przypadku 055 jest numerem kolejnym w danym miesiącu - co miesiąc zaczynali numerowanie od zera. Teoretycznie znając ilość ram produkowanych dziennie można by było określić w przybliżeniu dzień produkcji twojej ramy Smile Sa jeszcze numery na silniku co mogły by więcej powiedzieć Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Paź 22, 2016 09:14    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

gruby_marian
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 13
Skąd: Poznań

i niech ktoś mi powie, że motoryzacja nie wciąga jak dobry kryminał . Bardzo ciekawe informacje . Numer silnika podam na dniach . Pozdrawiam.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Sob Paź 22, 2016 14:05    Temat postu: Re: Witam wszystkich. Cespel 125
   

towot
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 308
Skąd: mazowieckie

Ja tego nie powiem. Twisted Evil

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » Witam wszystkich. Cespel 125
 Strona 2 z 2
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal